Saturday, 22 October 2011

Attention Please ! Program Realiti Ustazah Pilihan Kini Sah Di tayangkan ♥

Assalamualaikum , hai korang ! kali ini Myza nak cerita serba sedikit mengenai Program Realiti | Ustazah Pilihan yang di tayangkan di Astro bermula 1 Oktober 2011 . :D


Astro Oasis telah pun selesai buat perasmian rancangan realiti terbaru iaitu Ustazah Pilihan yang bermatlamatkan pencarian ikon muslimah dan pendakwah di kalangan wanita . Rancangan ini telah pun di rasmikan oleh Ustazah paling popular di Malaysia tidak lain dan tidak bukan Dr Mashitah Ibrahim .



Konsep nya lebih kurang imam muda , 10 orang peserta , ada matapelajran tertentu cuma ianya melibatkan ke semua krew wanita , mursyid wanita atau mursyidah dan penonton yang datang juga adalah di kalangan wanita sahaja untuk mengelakkan dari fitnah . Tumpuan mereka adalah isu isu wanita masa kini . Penerbit juga menjanjikan ianya berlandaskan syarak .

Sesi temuduga sudah pun disusun dan akal dijalankan di seluruh negara pada Julai nanti . 9 Julai 2011 - Swiss - Inn Sg Petani , Kedah 15 Julai 2011 - Hotel Sumai Suite , Kuala Terengganu 23 Julai 2011 - Hotel Puteri Pacific , Johor Bahru . 30 dan 31 Julai 2011 - Kompleks Pusat Islam , Kuala Lumpur.

Dengan syarat berumur 18 - 27 tahun serta sihat tubuh badan . Yang berminat juga kena bawa Sijil Pelajaran Malaysia ( SPM ) atau Sijil Tinggi Agama Malaysia ( STAM ) di samping mempunyai pengetahuan agama Islam dan hal ehwal semasa yang baik serta menutup aurat .





Hihi ia adalah banner ciptaan Myza okay , doodle dari Fizgraphic . :D nak Freebies doodle boleh terjah Si Jejaka berseni itu :)


so siapakah peserta Ustazah Pilihan ? adakah ia merupakan Ustazah yang menepati syarak ? 
maybee salah seorang dari peserta yang interview itu adalah . . jeng - jeng , 






adakah Ustazah Nur Hamizah Samsudin dari Melaka ? :P


HAHA . perasan tak layak langsung kot ! 


p/s : semua info dari blog Lanunsepet . * maaf eh copy dulu baru nak bagitahu . 
p/s/s : gambar hanya lah sekadar perhiasan . hihi 



12 comments:

Ku Azhar said...

aiyoookkk!!!! hehehe gud2..smoga jd ustazah ye! :D

aininsyakireen said...

ko g interview btl ke sayang?

Hafizzi Aziz said...

perghhh..
terbaeeekkkkk

AiNa said...

terbaik!!anda sangat anggun dan menawan..ustazah pilihan..^_^

Nur Aischa said...

wahh serius ni sis myza pergi?? :D bagus la mcm tu, chaiyok!

Myza Sam said...

ku azhar : hihi sudah jadi da (:

Myza Sam said...

aininsyakireen : hah ? hihi la tak la acah sahaja la . . :D

Myza Sam said...

hafizzi aziz : apa yang terbaekk sangat tu ? mesti doodle hasil lukisan dia la tu :P

Myza Sam said...

aina : hihi , Ustazah Pilihan SRA JAIM je kot . haha . mana ada aku selekeh je la . :D

Myza Sam said...

nur aischa : eh tak la Adik , saja je la . kan gambar hanya perhiasan . hihi

aliya_humaira said...
This comment has been removed by the author.
LaNuNsepet said...

Cik lebih cantik menutup aurat. kekalkan..lebih2 lagi cik dalam bidang agama.

:) peace.
Lanun tak kisah, copy jer.. papeun tq 4 da kredit. Salam kenal cik myza :)